Manu Chao live review

Un sueño hecho realidad ! Asta a fost aseara! Imi pare rau, dar nu pot sa fiu obiectiva. Pur si simplu am trait prea intens (daca pot zice asta) ceea ce s-a intamplat aseara pentru a nu incerca macar sa impart o parte din sentimentele mele. A fost mult mai mult decat m-as fi asteptat eu sa fie. Oricum mi-as fi imaginat altfel un concert Manu Chao in Romania, nu cu oameni care sa stie versurile toate, care sa fie atat de fericiti sa-l vada pe el, care sa danseze atat de mult si sa emane veselie molipsitoare. Ce daca s-a suprapus cu concertul lui Nelly Furtado? A stat la Manu Chao cine a contat si credeti-ma ca au fost mult mai multi decat m-as fi gandit vreodata ca or sa fie.
Dupa ce Roisin Murphy a intarziat o ora cu concertul ei, Manu Chao, pe scena Dacia, cea mai mica de altfel (mare mare greseala!), a reusit sa inalte inimile publicului. Mai intai si-au facut aparitia pe scena membrii Radio Bemba, printre care se numara si cativa fosti membrii ai Mano Negra, prima lui trupa. Am fost suprinsa sa vad cum oamenii stiau versurile lui, toate versurile, lucru la care nu m-as fi asteptat. S-a dansat, s-a cantat, s-a zbierat din strafundul sufletului, s-a sarit. Cu greu mi-am facut loc pana la gard ca sa-mi pot flutura bannerul in voie si sa-l pot admira mai bine pe Manu. A aparut imbracat intr-un tricou care avea exact culorile drapelului nostru (acum nu stiu daca e facut special sau a coincis pur si simplu cu al altui stat, dar putin relevant aspectul acesta). Se putea citi pe chipul lui uimirea cand ne-a vazut cantand laolalta cu el si trupa sa, se putea citi asta in zambetul lui larg si senin. Toata lumea era fermecata de el si spre deosebire de alte concerte unde doar in primele 2-3 randuri stau cunoscatorii, la Manu Chao cunoscatorii erau pretutindeni. Si in fata si in spate erau oameni care cantau si dansau odata cu el.
Chiar daca nu mai stiu care a fost prima melodie cantata, m-am bucurat de tot ce a cantat Mr Manu Chao. Bineinteles ca din recital nu au lipsit ‘Clandestino’, ‘Rumba de Barcelona’ (care s-a bucurat de cea mai multa popularitate), ‘La Vida Tombola’, ‘Mr Bobby’, ‘Desaparecido’, ‘Mentira’ si multe altele, toate mult prea cunoscute (de cine merita bineinteles). Manu Chao si trupa sa a dansat tot timpul, au cantat doua ore si ceva ceea ce a fost unic pentru oricare din trupele care mai cantasera in cadrul B’Estfestului de anul acesta. Kaiser Chiefs mai cantasera o ora jumatate in ziua precedenta, dar nici macar ei nu s-au putut ridica la nivelul lui Manu.
Fani de peste tot venisera sa-l vada cantand. Erau argentinieni, spanioli, mexicani, britanici si africani (asa cum era cel de langa mine care mi-a spus ca 20 de ani a asteptat sa il vada live si si-a strans bani si a venit tocmai in Romania pentru el). La cat ma agitam si eu pe acolo m-au mai intrebat diversi pe engleza, pe spaniola daca sunt iberica, spre mandria mea. A placut publicului foarte mult, dupa cum era evident si chiar daca pe scena Romtelecom era Nelly Furtado, oamenii au ramas la Dacia. La primul bis s-a intors cu zambetul larg si a mai cantat si a mai facut publicul si mai fericit. Un adevarat spectacol. A fost chemat si a doua oara la bis si poate ca nu se astepta nimeni sa se intoarca dar a facut-o. Probabil nici lui nu ii venea sa creada. Pe toata durata concertului isi lovea pieptul cu microfonul pentru a rasuna precum bataile inimii. Exact asa ne bateau si noua inimile. Am fi putut cere mai mult oare? Da. In mod clar. Un festival doar cu Manu Chao si Radio Bemba Sound System !
A promis ca se va intoarce si o va face. Simt eu ca o va face !
Proxima estacion: ESPERANZA !

10x to otee